animatiestijlen
complexe boodschap gevisualiseerd
Heel veel informatie met een inhoudelijke complexiteit die veel mensen niet begrijpen. Solutio maakt de vertaalslag in de praktijk. Wij met een animatie die hun rol visualiseert. Er is gekozen voor een adelaarsperspectief, om te bekrachtigen dat Solutio het overzicht behoudt.
visualiseren van de toekomst
Hier komt een bedrijvenpark met mogelijkheden voor grote kavels. Er zijn strikte voorwaarden voor de omgeving. Om dit kenbaar te maken kozen we voor drone beelden met een geanimeerde toplaag. Zo is direct duidelijk waar het ligt en wat de voordelen zijn voor geïnteresseerden.
technische verkoop grote machines
Een aardappelsorteermachine met Zero Emission. Een productontwikkeling van Tummers waarmee ze graag naar buiten treden. Lastig, want het fysieke product mag niet gefilmd worden bij afnemers. Met animatie vertellen en visualiseren we de werking en de belangrijkste producteigenschappen.
3D product demonstratie
De vele mogelijkheden van zonwering laten zien bij daglicht, avondschemer en regen is kostbaar om te laten zien met film. We kozen voor 3D-animatie en met succes.
Zie het resultaat en let vooral op details als gras en aankleding.
pre-sales product teaser
Deze nieuwe innovatie in endoscoopreiniging diende verkocht te gaan worden. Het product was echter nog niet beschikbaar. We maakten een 3D-animatie op basis van digitale technische tekeningen. Deze teaser, maar ook een volledige productvideo zijn het resultaat.
website screen capturing
Het screencapturen van een website, op specifieke onderdelen inzoomen of teksten highlighten is ook een vorm van animeren. In deze video gebruiken we de geanimeerde muis en de juiste edit om de kijkrichting van de ontvanger te sturen.
vloeiende overgang van film naar animatie
Met film raak je mensen emotioneel. Animatie is zeer geschikt voor product uitleg. Met deze video wilde Jaga beide inzetten. Door vooraf het scenario goed uit te werken, krijg je een natuurlijke overgang van gefilmde radiator naar geanimeerde illustratie. Zie 0.38 en 1.17 seconden.
product innovatie voordelen
Het risico van een instortend dak. Je bent er niet alert op, maar wilt het niet meemaken. Met deze animatie maken we de doelgroep bewust én bieden we de oplossing van een nieuw DYKA product. Informatief, visueel en toegankelijk.
animatie
Met animatie kunnen complexe concepten op een eenvoudige en boeiende manier worden uitgelegd. Dit vergroot de betrokkenheid van het publiek. Animatie biedt creatieve vrijheid, waardoor merken unieke en gedenkwaardige content kunnen creëren die opvalt.
Vergeleken met live-action video is animatie meestal kostenefficiënter, omdat er geen fysieke sets, acteurs of locaties vereist zijn.
Wij letten bij de keuze van animatie vooral op het doel dat je wilt bereiken. Animatie heeft bijvoorbeeld veer minder emotie en daarmee overtuigingskracht dan video. Qua bewijsvoering kom je met animatie ook niet uit. Animatie is vooral interessant voor conceptuele presentaties en uitleg.
interne communciatie
Communiceren doe je niet alleen extern, maar ook intern. Je bent dan vaak wat vrijer in de stijl die je kiest. In deze animatie hebben we gewerkt met foto’s van medewerkers. Hierdoor ontstaat er aandacht “zit ik er tussen – wie ken ik allemaal”. Hierdoor komt de boodschap over bij de 700 collega’s.
praatje plaatje verhaal
Wanneer je een abstracte boodschap hebt, dan helpt het de ontvanger als je er een plaatje bij maakt. Animatie is bij uitstek geschikt om een visie te visualiseren.
technische kennis overdracht
Er was te weinig kennis bij vaklui over het gebruik van Illbruck producten. Met een serie animaties wordt uitleg gegeven over diverse producten en hun eigenschappen. Cijfers en tabellen zijn hierbij belangrijk en worden ondersteund door herkenbare praktijksituaties.
product eigenschappen duidelijk uitgelegd
Een belangrijk producteigenschap van Jaga Hybrid is detectie van Co2 in een ruimte. Dit zet koude en warme luchtstromen in werking. We combineerden 2D- en 3D-animaties voor duidelijke commerciële productuitleg.
personaliseren van software oplossing
In opdracht van onder andere het Meertens Instituut en Huygens ING ontwikkelden we een serie animaties die uitlegt waarom het project CLARIAH een subsidie dient te ontvangen voor verdere ontwikkeling. CLARIAH houdt zich bezig met het digitaliseren en categoriseren van informatie over en binnen de sociale en geesteswetenschappen.
bestaande illustraties levendig maken
In opdracht van GGZ is deze animatie gemaakt om huisartsen te informeren. De inhoud betreft de nieuw ontwikkelde ‘Beslisboom’. De opvallende illustraties werden al door GGZ gebruikt. De uitdaging zat in de tekening omzetten naar bewegende illustraties.
3D product lancering
In opdracht van merkenbureau Frappant maakten we deze 3D-animatie voor Hencon. Het product was er fysiek nog niet, terwijl het belangrijk was om de USP’s te visualiseren. Met animatie konden we het product visualiseren en zelfs stofdelen tonen die met het blote oog niet waarneembaar zijn.
campagne commercial
Boost ontwikkelt concepten die de klantloyaliteit en klantbeleving van supermarkten stimuleren. Wij vertaalden de fysieke producten naar bewegende animaties. Deze commercials werden op televisie en via SEA ingezet.
kookavontuur
Een boek over koken, over gastvrijheid en over de tafel dekken: Jonnie en Thérèse de Boer leggen aan kinderen uit wat ze moeten doen om het Kookavontuur aan te gaan in een vrolijk, grappig boek. Om het boek op de markt te krijgen was een gekke en creatieve animatie de juiste manier.
concept presentatie met emotie
In de bossen bij de Efteling volgen twee kinderen die de nog niet bestaande AR-belevenis ervaren. Met animatie leggen we het concept uit. De pretoogjes dragen bij aan de overtuiging dat dit een concept is met potentie.
sinds 2010 maakte wij ruim 10.000 video- & fotoproducties
Visuele content is essentieel voor het aantrekken van publiek, het vergroten van omzet en het opbouwen van vertrouwen en imago. Het trekt mensen aan, maakt informatie toegankelijker en versterkt de geloofwaardigheid, wat resulteert in groei en een positief merkimago.
veiligheid instructies personeel
Thetford zet video in om veiligheidsregels te instrueren. Er is gekozen voor animatie vanwege de houdbaarheid. Een animatie is na 5-7 jaar nog steeds hetzelfde. Tevens kun je bij veranderende regels een animatie aanpassen tegen relatief lage kosten. Bij video dien je opnieuw te gaan filmen.
zang en humor om te raken
Jongeren met een sociaal of lichamelijke achterstand voelen zich niet overal thuis. Deze animatie moest hen herkenning geven en aanzetten tot actie. Met standaard voice-overstem wordt dit belerend. We kozen voor zang en humor en met succes. Doelen van Flexinos werden gehaald.
visueel jaarverslag voor een groter bereik
Cijfers presenteren gaat vrijwel altijd op papier. Den Hartogh wilde de informatie visueler maken, zodat stakeholders en medewerkers de belangrijkste informatie ontvangen. Jaar naar jaar wordt er een animatie gemaakt in de huisstijl. Deze video’s worden duizenden keren bekeken.
één kleur animatie
Zelfs met één kleur kunnen we een animatie maken die jouw verhaal krachtig overbrengt. In dit geval om een dienst uit te leggen voor je voorraadbeheer. Het voordeel van animatie is dat het redelijk tijdloos is. Deze animatie is al bijna tien jaar oud en volstaat nog steeds qua boodschap.
isometrische
weergave
De meeste animaties zijn platte weergaven met beperkte diepte. Met isometrische weergave lijkt het 3D, maar nog steeds vanuit één visuele hoek waar te nemen. Hierdoor krijg je diepte en kun je meer informatie gelijktijdige overbrengen.
animatie als lijm
De Polygonale loods in de Spoorzone Tilburg promoten als beschikbare toplocatie. Op basis van bestaande foto’s en video’s van verschillende kwaliteit is dat een uitdaging. Met animatie en illustraties is er de mogelijkheid om logische overgangen te maken en beeldmateriaal in te voegen zonder stijlbreuk.

