Animatiestijlen

Voorbeeld content

animatiestijlen

Solutio

complexe boodschap gevisualiseerd

Heel veel informatie met een inhoudelijke complexiteit die veel mensen niet begrijpen. Solutio maakt de vertaalslag in de praktijk. Wij met een animatie die hun rol visualiseert. Er is gekozen voor een adelaarsperspectief, om te bekrachtigen dat Solutio het overzicht behoudt.

Bedrijvenpark Medel

visualiseren van de toekomst

Hier komt een bedrijvenpark met mogelijkheden voor grote kavels. Er zijn strikte voorwaarden voor de omgeving. Om dit kenbaar te maken kozen we voor drone beelden met een geanimeerde toplaag. Zo is direct duidelijk waar het ligt en wat de voordelen zijn voor geïnteresseerden.

Tummers

technische verkoop grote machines

Een aardappelsorteermachine met Zero Emission. Een productontwikkeling van Tummers waarmee ze graag naar buiten treden. Lastig, want het fysieke product mag niet gefilmd worden bij afnemers. Met animatie vertellen en visualiseren we de werking en de belangrijkste producteigenschappen.

AVZ Zonwering

3D product demonstratie

De vele mogelijkheden van zonwering laten zien bij daglicht, avondschemer en regen is kostbaar om te laten zien met film. We kozen voor 3D-animatie en met succes.

Zie het resultaat en let vooral op details als gras en aankleding.

Wassenburg medical

pre-sales product teaser

Deze nieuwe innovatie in endoscoopreiniging diende verkocht te gaan worden. Het product was echter nog niet beschikbaar. We maakten een 3D-animatie op basis van digitale technische tekeningen. Deze teaser, maar ook een volledige productvideo zijn het resultaat.

Fabory

website screen capturing

Het screencapturen van een website, op specifieke onderdelen inzoomen of teksten highlighten is ook een vorm van animeren. In deze video gebruiken we de geanimeerde muis en de juiste edit om de kijkrichting van de ontvanger te sturen.

Jaga Climate Designers

vloeiende overgang van film naar animatie

Met film raak je mensen emotioneel. Animatie is zeer geschikt voor product uitleg. Met deze video wilde Jaga beide inzetten. Door vooraf het scenario goed uit te werken, krijg je een natuurlijke overgang van gefilmde radiator naar geanimeerde illustratie. Zie 0.38 en 1.17 seconden.

DYKA

product innovatie voordelen

Het risico van een instortend dak. Je bent er niet alert op, maar wilt het niet meemaken. Met deze animatie maken we de doelgroep bewust én bieden we de oplossing van een nieuw DYKA product. Informatief, visueel en toegankelijk.

Voordelen

animatie

Met animatie kunnen complexe concepten op een eenvoudige en boeiende manier worden uitgelegd. Dit vergroot de betrokkenheid van het publiek. Animatie biedt creatieve vrijheid, waardoor merken unieke en gedenkwaardige content kunnen creëren die opvalt.

Vergeleken met live-action video is animatie meestal kostenefficiënter, omdat er geen fysieke sets, acteurs of locaties vereist zijn.

Wij letten bij de keuze van animatie vooral op het doel dat je wilt bereiken. Animatie heeft bijvoorbeeld veer minder emotie en daarmee overtuigingskracht dan video. Qua bewijsvoering kom je met animatie ook niet uit. Animatie is vooral interessant voor conceptuele presentaties en uitleg.

Schoonenberg hoorcomfort

interne communciatie

Communiceren doe je niet alleen extern, maar ook intern. Je bent dan vaak wat vrijer in de stijl die je kiest. In deze animatie hebben we gewerkt met foto’s van medewerkers. Hierdoor ontstaat er aandacht “zit ik er tussen – wie ken ik allemaal”. Hierdoor komt de boodschap over bij de 700 collega’s.

Kragten

praatje plaatje verhaal

Wanneer je een abstracte boodschap hebt, dan helpt het de ontvanger als je er een plaatje bij maakt. Animatie is bij uitstek geschikt om een visie te visualiseren.

Illbruck

technische kennis overdracht

Er was te weinig kennis bij vaklui over het gebruik van Illbruck producten. Met een serie animaties wordt uitleg gegeven over diverse producten en hun eigenschappen. Cijfers en tabellen zijn hierbij belangrijk en worden ondersteund door herkenbare praktijksituaties.

Jaga Climate Designers

product eigenschappen duidelijk uitgelegd

Een belangrijk producteigenschap van Jaga Hybrid is detectie van Co2 in een ruimte. Dit zet koude en warme luchtstromen in werking. We combineerden 2D- en 3D-animaties voor duidelijke commerciële productuitleg.

Meertens Instituut

personaliseren van software oplossing

In opdracht van onder andere het Meertens Instituut en Huygens ING ontwikkelden we een serie animaties die uitlegt waarom het project CLARIAH een subsidie dient te ontvangen voor verdere ontwikkeling. CLARIAH houdt zich bezig met het digitaliseren en categoriseren van informatie over en binnen de sociale en geesteswetenschappen.

GGZ

bestaande illustraties levendig maken

In opdracht van GGZ is deze animatie gemaakt om huisartsen te informeren. De inhoud betreft de nieuw ontwikkelde ‘Beslisboom’. De opvallende illustraties werden al door GGZ gebruikt. De uitdaging zat in de tekening omzetten naar bewegende illustraties.

Magnaville

start jouw gesprek met inbreng van een visie

Hoe verschuiven de parameters als je het logistieke proces veranderd? Met deze animatie worden conceptuele veranderingen met cijfermatige veranderingen samengebracht. Zo stimuleert onze opdrachtgever het gesprek om anders te gaan denken. Doel is om verschillende stakeholders mee te krijgen in het gesprek.

Geit kijkt om hoek met tekst
Looking for a
seriously smart content studio?
Al jouw visuele content binnen handbereik en met één duidelijke look-and-feel? Dat is wat wij voor jou kunnen betekenen. We produceren allerlei visuele content in vrijwel alle talen en we voorzien het materiaal van pakkende teksten.
Hencon

3D product lancering

In opdracht van merkenbureau Frappant maakten we deze 3D-animatie voor Hencon. Het product was er fysiek nog niet, terwijl het belangrijk was om de USP’s te visualiseren. Met animatie konden we het product visualiseren en zelfs stofdelen tonen die met het blote oog niet waarneembaar zijn.

Boost

campagne commercial

Boost ontwikkelt concepten die de klantloyaliteit en klantbeleving van supermarkten stimuleren. Wij vertaalden de fysieke producten naar bewegende animaties. Deze commercials werden op televisie en via SEA ingezet.

Jonnie en Thérèse de Boer

kookavontuur

Een boek over koken, over gastvrijheid en over de tafel dekken: Jonnie en Thérèse de Boer leggen aan kinderen uit wat ze moeten doen om het Kookavontuur aan te gaan in een vrolijk, grappig boek. Om het boek op de markt te krijgen was een gekke en creatieve animatie de juiste manier.

T-Blend

concept presentatie met emotie

In de bossen bij de Efteling volgen twee kinderen die de nog niet bestaande AR-belevenis ervaren. Met animatie leggen we het concept uit. De pretoogjes dragen bij aan de overtuiging dat dit een concept is met potentie.

Leuk weetjes

sinds 2010 maakte wij ruim 10.000 video- & fotoproducties

Visuele content is essentieel voor het aantrekken van publiek, het vergroten van omzet en het opbouwen van vertrouwen en imago. Het trekt mensen aan, maakt informatie toegankelijker en versterkt de geloofwaardigheid, wat resulteert in groei en een positief merkimago.

Thetford

veiligheid instructies personeel

Thetford zet video in om veiligheidsregels te instrueren. Er is gekozen voor animatie vanwege de houdbaarheid. Een animatie is na 5-7 jaar nog steeds hetzelfde. Tevens kun je bij veranderende regels een animatie aanpassen tegen relatief lage kosten. Bij video dien je opnieuw te gaan filmen.

Flexinos

zang en humor om te raken

Jongeren met een sociaal of lichamelijke achterstand voelen zich niet overal thuis. Deze animatie moest hen herkenning geven en aanzetten tot actie. Met standaard voice-overstem wordt dit belerend. We kozen voor zang en humor en met succes. Doelen van Flexinos werden gehaald.

Den Hartogh

visueel jaarverslag voor een groter bereik

Cijfers presenteren gaat vrijwel altijd op papier. Den Hartogh wilde de informatie visueler maken, zodat stakeholders en medewerkers de belangrijkste informatie ontvangen. Jaar naar jaar wordt er een animatie gemaakt in de huisstijl. Deze video’s worden duizenden keren bekeken.

Fabory

één kleur animatie

Zelfs met één kleur kunnen we een animatie maken die jouw verhaal krachtig overbrengt. In dit geval om een dienst uit te leggen voor je voorraadbeheer. Het voordeel van animatie is dat het redelijk tijdloos is. Deze animatie is al bijna tien jaar oud en volstaat nog steeds qua boodschap.

Vredeveld Group

isometrische
weergave

De meeste animaties zijn platte weergaven met beperkte diepte. Met isometrische weergave lijkt het 3D, maar nog steeds vanuit één visuele hoek waar te nemen. Hierdoor krijg je diepte en kun je meer informatie gelijktijdige overbrengen.

Gemeente Tilburg

animatie als lijm

De Polygonale loods in de Spoorzone Tilburg promoten als beschikbare toplocatie. Op basis van bestaande foto’s en video’s van verschillende kwaliteit is dat een uitdaging. Met animatie en illustraties is er de mogelijkheid om logische overgangen te maken en beeldmateriaal in te voegen zonder stijlbreuk.

Geit berg
go Goat