KLINGER The Netherlands
KLINGER The
Netherlands
Vanuit een serie van opnamedagen maakten we alle visuele content voor online en offline uitingen. Het resultaat is een efficiënt productieproces, lagere kosten en overal dezelfde uitstraling.
Samen met Melissa Lion, marketing manager KLINGER The Netherlands, geven we inzichten in de uitdagingen en successen. Wat ging er in één keer goed en waar hebben we van geleerd.
eerlijk verhaal
De bedrijfsfilm laat een eerlijk beeld zien van ruwe en industriële omgevingen, waarin KLINGER als georganiseerde kennispartner optreedt.
campagne
In de recruitment campagne ligt de focus op het team. Op welke afdeling je ook werkt, bij Klinger hoor je er bij. Ervaren professionals werken samen met de nieuwe generatie.
kijk in de keuken
Met close-ups brengen we de kijker dicht bij de processen en kunnen ze zelf de kwaliteit van Klingers producten ervaren. De expliciet belangrijke USP’s zijn met graphics verweven in de video.
bewijs
voering
Deze content draait om samenwerking, en dit is de reden waarom de shots focussen op mensen die samen interactie hebben. We laten de klant aan het woord, en laten zien hoe KLINGER per klant de expertise en specialismen in huis heeft.
informatie overdracht
Er is gekozen voor een studiosetting waarin de producten op beeld goed uitkomen. Zo kunnen we technische USP’s delen, zonder te veel afleiding. Er is hierbij ook rekening gehouden met schaalbaarheid.
uniforme uitstraling
Bij alle opnamedagen hebben we ook content geschoten dat interessant is voor social media. Andere formaten (9:16 | 4:5 | 1:1), ondertiteling, maar altijd met dezelfde look-and-feel.
testimonial
Visueel en inhoudelijk
De visuele content, in de vorm van stills, animaties en korte video’s, is verwerkt op vrijwel alle pagina’s van de website. Hierdoor laat KLINGER een sterkere identiteit zien.

van tekst naar beeld
Presentaties bestonden voornamelijk uit tekst. Dit consumeert minder makkelijker voor de ontvanger. Vanuit de beelddatabank kan KLINGER nu visuele content kiezen.

video portfolio
KLINGER heeft een praktisch ingericht YouTube-kanaal. Hier staan de video’s gestald om op andere plekken getoond te worden. Er is geen actieve promotie van of naar dit kanaal.

bereik vergroten
Het is voor KLINGER belangrijk een specifieke doelgroep te bereiken. We hebben de bedrijfsfilm hergebruikt voor videobrochure. De technische beperkingen van dit medium opgevangen door te tweaken aan geluid en bestandsgrootte.

belangrijk kanaal
Naast persoonlijke communicatie is LinkedIn het belangrijkste kanaal. Hier worden zowel post geplaatst als betaalde campagnes op toegepast met content uit de beelddatabank.

Afwijkend formaat
KLINGER zet voor onder andere recruitment-campagne speciale reels van 9:16 en maximaal 20 seconden in. Evenals gebruiken ze vierkante posts die wij klaar zetten in beelddatabank.

plan van aanpak
Voor het laaghangende fruit zijn er direct enkele opnamedagen gepland. Met het nieuwe beeldmateriaal konden we direct een kwaliteitslag doorvoeren op website, social media en presentaties.
Inmiddels hebben we 8 opnamedagen gehad en begint de beelddatabank zich goed te vullen. Dit betekent dat we steeds meer kleine deliverables uit voorraad kunnen opleveren.

wat gaan we wanneer maken
Voor het laaghangende fruit zijn er direct enkele opnamedagen gepland. Met het nieuwe beeldmateriaal konden we direct een kwaliteitslag doorvoeren op website, social media en presentaties.
Inmiddels hebben we 8 opnamedagen gehad en begint de beelddatabank zich goed te vullen. Dit betekent dat we steeds meer kleine deliverables uit voorraad kunnen opleveren.

hoe gaat het er uitzien?
Voor het laaghangende fruit zijn er direct enkele opnamedagen gepland. Met het nieuwe beeldmateriaal konden we direct een kwaliteitslag doorvoeren op website, social media en presentaties.
Inmiddels hebben we 8 opnamedagen gehad en begint de beelddatabank zich goed te vullen. Dit betekent dat we steeds meer kleine deliverables uit voorraad kunnen opleveren.

informeren en afstemmen
Voor het laaghangende fruit zijn er direct enkele opnamedagen gepland. Met het nieuwe beeldmateriaal konden we direct een kwaliteitslag doorvoeren op website, social media en presentaties.
Inmiddels hebben we 8 opnamedagen gehad en begint de beelddatabank zich goed te vullen. Dit betekent dat we steeds meer kleine deliverables uit voorraad kunnen opleveren.

alle content staat klaar
Voor het laaghangende fruit zijn er direct enkele opnamedagen gepland. Met het nieuwe beeldmateriaal konden we direct een kwaliteitslag doorvoeren op website, social media en presentaties.
Inmiddels hebben we 8 opnamedagen gehad en begint de beelddatabank zich goed te vullen. Dit betekent dat we steeds meer kleine deliverables uit voorraad kunnen opleveren.

Benieuwd wat we voor jou kunnen maken?
plan een videocall en je weet het binnen 30 minuten

Plan de videocall wanneer het jou uitkomt.
Laat een bericht achter.