de Rolf groep
Voor de Rolf Groep ontwikkelden we een strategische mix van employer branding video’s, wervingsvideo’s en een bedrijfsfilm.
Verschillende video’s met één boodschap: de Rolf Groep maakt leren leuker en beter – interessant werk!
De Rolf Groep zette de serie campagnematig in voor het werven van nieuwe medewerkers. Met succes!
employer branding
De Rolf Groep was op zoek naar mensen die willen bijdragen aan het onderwijs van de toekomst. In deze wervingsfilm laten we zien wat de Rolf Groep doet, en vooral: waarom.
Door de doelgroep op betekenisniveau te raken, is de kans op een duurzame match groter.

stagiairs
Talentontwikkeling past bij het DNA van de organisatie. En daar wordt met trots over gesproken door de talenten zelf.
Het resultaat: een inspirerende video over kansen en loopbaanontwikkeling.
de uitblinker
Een profiel dat staat voor ontdekken, verkennen, proberen en experimenteren.
de probleem-oplosser
Dit profiel staat voor kansen zien, verbinden en enthousiasme. De verhaallijn is kindertijd versus de persoon die je nu bent.
de aanvoerder
De toekomstige collega die graag nieuwe ontwikkelingen in gang zet, de leiding neemt en anderen enthousiasmeert.
Maarten Pigge
Met een portretvideo geef je potentiële collega’s een indruk van zijn of haar toekomstige collega’s. Waarom werken zij bij de organisatie? Welke kansen hebben zij gekregen?
Het herkennen van gelijkgestemden activeert om te solliciteren.
Maxim van Luttikhuizen
Het herkennen van gelijkgestemden activeert om te solliciteren.
Guus Zwerink
Door variatie van personen bouw je vertrouwen op. Wat bij de ene persoon niet wordt herkent, ziet de ontvanger bij een ander wel.

bedrijfsfilm
Een goede bedrijfsfilm laat zien wie je écht bent en waar je voor staat. Voor de Rolf Groep illustreren we dat aan de hand van de Golden Circle van Sinek (wat, hoe, waarom).
De speelse, warme en betekenisvolle beelden zijn een reflectie van het hart van de organisatie.

iPad als leermiddel
Geheel in lijn met de positionering staan hierin niet het product, maar de eindgebruiker en zijn ontplooiing centraal.
productvideo AR
Een productievideo leent zich perfect USP’s te verbeelden. In deze video is de beleving van AR in het ‘echte leven’ als vorm gekozen. Hoe reageren de kinderen op de toepassing? Dat is pas spelenderwijs leren. Kijk maar eens naar die blije gezichten.
parelpraatjes
Hoe breng je de belevingswereld van jouw doelgroep in beeld? Hoe laat je zien dat je snapt waar het om draait in jouw aanbod? Vertel het door de ogen van de kinderen zelf.

Parelpraatjes
De Parelpraatjes serie laat zien hoe de kinderen het aanbod beleven. Een feest om te maken met een eerlijk resultaat.
testimonial
Visueel en inhoudelijk
De visuele content, in de vorm van stills, foto’s en korte video’s, is verwerkt op vrijwel alle pagina’s van de website. Hierdoor laat de Rolf groep een sterkere identiteit zien.

video portfolio
de Rolf groep had nog geen duidelijke visie over inrichting van YouTube-kanaal. Met deze visual hebben we geholpen aan de strategische keuzes hoe dit kanaal optimaal te gebruiken.

belangrijk kanaal
Dit kanaal wordt gebruikt om medewerkers te werven en relaties mee te informeren. De uitstraling van de pagina’s met foto’s, video’s en animaties is daarom belangrijk.

Afwijkende maten
Ook dit kanaal kan niet ontbreken in de vaste lijst met visuele uitingen. Foto’s en video’s worden aangeleverd in verticaal formaat.

hoe gaat het er uitzien?
We maakten mood- en storyboards om de verhaallijnen visueel te maken. We bepaalde de manier van filmen en de het gevoel dat we wilde overbrengen.

wat gaan we wanneer maken
Opdrachtgever de Rolf groep had de karakters al uitgedacht met een gespecialiseerd bureau voor werving- en selectie, maar dit kwam met een pakket saaie video’s.
Op basis van de briefing zijn we meegegaan in concept toekomst dromen verwezenlijken.

plan van aanpak
de Rolf groep had dringend nieuwe mensen nodig en kozen voor employer branding campagne.
Onze oplossing: een voorbereiding en strategie waarbij we al het beeldmateriaal in 4 dagen konden schieten.

informeren en afstemmen
De opnamedagen zijn voorbereiden met een callsheet. Dit is een minuut tot minuut draaiboek van de dag. Alle scenes zijn op voorhand uitgedacht. Tijdens de opnamedagen loopt het dan ook lekker door.

alle content staat klaar
Bij oplevering zijn er veel verschillende uitingen die je als opdrachtgever krijgt aangeleverd. We plaatsen dit overzichtelijk voor je in een beelddatabank. Zo is alle visuele content die we uit een opnamedag halen voor je beschikbaar op één plek.

Benieuwd wat we voor jou kunnen maken?
plan een videocall en je weet het binnen 30 minuten

Plan de videocall wanneer het jou uitkomt.
Laat een bericht achter.