de Rolf groep

casestudy

de Rolf groep

de Rolf groep
Samenwerking met
de Rolf groep

Voor de Rolf Groep ontwikkelden we een strategische mix van employer branding video’s, wervingsvideo’s en een bedrijfsfilm.

Verschillende video’s met één boodschap: de Rolf Groep maakt leren leuker en beter – interessant werk!

De Rolf Groep zette de serie campagnematig in voor het werven van nieuwe medewerkers. Met succes!

Wervingsfilm
We maakten

employer branding

De Rolf Groep was op zoek naar mensen die willen bijdragen aan het onderwijs van de toekomst. In deze wervingsfilm laten we zien wat de Rolf Groep doet, en vooral: waarom.

Door de doelgroep op betekenisniveau te raken, is de kans op een duurzame match groter.

Spelen
Stagecampagne
Werving

stagiairs

Talentontwikkeling past bij het DNA van de organisatie. En daar wordt met trots over gesproken door de talenten zelf.

Het resultaat: een inspirerende video over kansen en loopbaanontwikkeling.

Spelen
Profiel I
Profielvideo

de uitblinker

Een profiel dat staat voor ontdekken, verkennen, proberen en experimenteren.

Spelen
Profiel II
Profiel

de probleem-oplosser

Dit profiel staat voor kansen zien, verbinden en enthousiasme. De verhaallijn is kindertijd versus de persoon die je nu bent.

Spelen
Profiel III
Profiel

de aanvoerder

De toekomstige collega die graag nieuwe ontwikkelingen in gang zet, de leiding neemt en anderen enthousiasmeert.

Spelen
Portret I
Portret

Maarten Pigge

Met een portretvideo geef je potentiële collega’s een indruk van zijn of haar toekomstige collega’s. Waarom werken zij bij de organisatie? Welke kansen hebben zij gekregen?

Het herkennen van gelijkgestemden activeert om te solliciteren.

Spelen
Portret II
Portret

Maxim van Luttikhuizen

Het herkennen van gelijkgestemden activeert om te solliciteren.

Spelen
Portret III
Portret

Guus Zwerink

Door variatie van personen bouw je vertrouwen op. Wat bij de ene persoon niet wordt herkent, ziet de ontvanger bij een ander wel.

Spelen
Bedrijfsfilm
Spelen
We maakte de

bedrijfsfilm

Een goede bedrijfsfilm laat zien wie je écht bent en waar je voor staat. Voor de Rolf Groep illustreren we dat aan de hand van de Golden Circle van Sinek (wat, hoe, waarom).

De speelse, warme en betekenisvolle beelden zijn een reflectie van het hart van de organisatie.

Promotievideo
Spelen
Meer dan 25 video’s voor

iPad als leermiddel

Geheel in lijn met de positionering staan hierin niet het product, maar de eindgebruiker en zijn ontplooiing centraal.

Productvideo AR
Spelen
We maakten ook

productvideo AR

Een productievideo leent zich perfect USP’s te verbeelden. In deze video is de beleving van AR in het ‘echte leven’ als vorm gekozen. Hoe reageren de kinderen op de toepassing? Dat is pas spelenderwijs leren. Kijk maar eens naar die blije gezichten.

Serie I – Parelpraatjes
Spelen
Een serie

parelpraatjes

Hoe breng je de belevingswereld van jouw doelgroep in beeld? Hoe laat je zien dat je snapt waar het om draait in jouw aanbod? Vertel het door de ogen van de kinderen zelf.

Serie II – Parelpraatjes
Spelen
Een tweede serie

Parelpraatjes

De Parelpraatjes serie laat zien hoe de kinderen het aanbod beleven. Een feest om te maken met een eerlijk resultaat.

testimonial

Website
Website

Visueel en inhoudelijk

De visuele content, in de vorm van stills, foto’s en korte video’s, is verwerkt op vrijwel alle pagina’s van de website. Hierdoor laat de Rolf groep een sterkere identiteit zien.

gogoat - foto en video website de Rolf groep
YouTube
YouTube

video portfolio

de Rolf groep had nog geen duidelijke visie over inrichting van YouTube-kanaal. Met deze visual hebben we geholpen aan de strategische keuzes hoe dit kanaal optimaal te gebruiken.

gogoat - YouTube kanaal voorstel de Rolf groep
Linkedin
Linkedin

belangrijk kanaal

Dit kanaal wordt gebruikt om medewerkers te werven en relaties mee te informeren. De uitstraling van de pagina’s met foto’s, video’s en animaties is daarom belangrijk.

gogoat - Linkedin gebruik qua foto en video
Instagram
Instagram

Afwijkende maten

Ook dit kanaal kan niet ontbreken in de vaste lijst met visuele uitingen. Foto’s en video’s worden aangeleverd in verticaal formaat.

gogoat - Instagram video's en foto's
Beeldconcept
Beeldconcept

hoe gaat het er uitzien?

We maakten mood- en storyboards om de verhaallijnen visueel te maken. We bepaalde de manier van filmen en de het gevoel dat we wilde overbrengen.

gogoat - Beeldconcept
Contentplan
Contentplan

wat gaan we wanneer maken

Opdrachtgever de Rolf groep had de karakters al uitgedacht met een gespecialiseerd bureau voor werving- en selectie, maar dit kwam met een pakket saaie video’s.

Op basis van de briefing zijn we meegegaan in concept toekomst dromen verwezenlijken.

go Goat contentplan leeg
Plan van aanpak
Wat hebben we gedaan

plan van aanpak

de Rolf groep had dringend nieuwe mensen nodig en kozen voor employer branding campagne.

Onze oplossing: een voorbereiding en strategie waarbij we al het beeldmateriaal in 4 dagen konden schieten.

go Goat - Plan van aanpak - strategie half
Opnamedagen
Opnamedagen

informeren en afstemmen

De opnamedagen zijn voorbereiden met een callsheet. Dit is een minuut tot minuut draaiboek van de dag. Alle scenes zijn op voorhand uitgedacht. Tijdens de opnamedagen loopt het dan ook lekker door.

Tuyn kamer strategie
Beelddatabank
Beelddatabank

alle content staat klaar

Bij oplevering zijn er veel verschillende uitingen die je als opdrachtgever krijgt aangeleverd. We plaatsen dit overzichtelijk voor je in een beelddatabank. Zo is alle visuele content die we uit een opnamedag halen voor je beschikbaar op één plek.

gogoat - beelddatabank de rolf groep

Benieuwd wat we voor jou kunnen maken?

plan een videocall en je weet het binnen 30 minuten

go Goat - serious content studio voor foto-, videoproducties
Maak een
afspraak

Plan de videocall wanneer het jou uitkomt.

Stel je
vraag

Laat een bericht achter.