Topcon positioning
Goede branding gaat niet over één nacht ijs. Voor Topcon bouwen we sinds 2014 aan de naam Topcon als strategisch sparringpartner. Van productvideo tot testimonial, van case study tot social content.
We produceren jaarlijkse 150+ deliverables in 6 talen voor alle fasen in de customer journey. We zijn volledige geïntegreerd qua project management software, beelddatabank etc.

Voor Topcon hebben we drie taken: strategisch meedenken, produceren en ontzorgen. Omdat video een relatief kostbaar marketingmiddel is, halen we er voor Topcon alles uit. Onze EMEA-brede videocontent leveren we in 6 tot 10 talen.
Daarnaast combineren we opnamen, hergebruiken we materiaal en maken we cutdowns. Waar nodig sturen we externe videoproductiebedrijven aan en leveren we achtergrondartikelen.

In deze video zien we de voordelen van een data-automatiseringssysteem in de praktijk. Tussen Gorinchem en Waardenburg worden 25.000 transporten efficiënt gepland en geregistreerd.
Case studies zijn een vast onderdeel van de communicatiestrategie van Topcon. Een logische en slimme zet. Om de meerwaarde van een product of systeem te beoordelen, heb je namelijk context nodig.
In deze video zie je hoe een belangrijke landingsbaan op vliegveld Brussel Zaventem snel, veilig en efficiënt wordt gerenoveerd dankzij Topcon technologie.
Case studies zijn een vast onderdeel van de communicatiestrategie van Topcon. Om de meerwaarde van een product of systeem te beoordelen, heb je namelijk context nodig.
In Twedt, Duitsland staat sinds 1995 een zestal windturbines. Topcon drone technologie brengt de staat van deze molens eenvoudig en snel in kaart, zo laten we in deze video zien.
Case studies zijn een vast onderdeel van de communicatiestrategie van Topcon. Om de meerwaarde van een product of systeem te beoordelen, heb je namelijk context nodig.
Midden in Polen ligt Biala Góra, de grootste zandvoorraad van Europa. Dankzij Topcon technologie worden metingen in de mijn op een correcte, snelle en veilige manier gedaan.
Case studies zijn een vast onderdeel van de communicatiestrategie van Topcon. Om de meerwaarde van een product of systeem te beoordelen, heb je namelijk context nodig.

Parijs verdubbelt het metronetwerk. In deze video zie je hoe deze operatie dankzij Topcon technologie op een veilige manier kan worden uitgevoerd.
Case studies zijn een vast onderdeel van de communicatiestrategie van Topcon. Om de meerwaarde van een product of systeem te beoordelen, heb je namelijk context nodig.
Bij het verbeteren van een belangrijke snelweg in Engeland, wordt het BIM-model gebruikt. Topcon leverde producten die de input voor BIM zo exact mogelijk maken. In deze video zie je hoe het gebruik van BIM alle betrokken partijen geld, tijd en materiaal bespaart.
Case studies zijn een vast onderdeel van de communicatiestrategie van Topcon. Om de meerwaarde van een product of systeem te beoordelen, heb je namelijk context nodig.
De bouw van een multifunctioneel centrum in Dublin kende een opmerkelijke volgorde. Het fundament is niet de eerste, maar de laatste stap. Een volgorde die tijdens het bouwproces niet zonder gevaren is.
In deze case study laten we zien hoe het veiligheidssysteem van Topcon de kleinste beweging detecteert en het project veiliger maakt.

Voor de aanleg van de grootste weg van Noorwegen maakten de specialisten gebruik van Magnet-software. In deze case study laten we zien hoe deze software bijdraagt aan een efficiënte planning en uitvoer.
Case studies zijn een vast onderdeel van de communicatiestrategie van Topcon. Om de meerwaarde van een product of systeem te beoordelen, heb je namelijk context nodig.

Voor een case study en facts & figures social format filmden we de grootste open mijn ter wereld. Het werk doet eer aan de rijke geschiedenis en de toekomst van de mijnbouw. Voor Topcon het voorbeeld van hoe technologie en innovatie meebewegen met wat het landschap verlangt.
Case studies zijn een vast onderdeel van de communicatiestrategie van Topcon. Om de meerwaarde van een product of systeem te beoordelen, heb je namelijk context nodig.
In 2021 onderging het wereldberoemde Yas Marina Circuit een grondige renovatie. Het doel: het circuit nóg aantrekkelijker te maken voor coureurs en publiek. In deze video zie je waarom ze kozen voor Topcon 3D frees- en asfalteertechnologie.
Case studies zijn een vast onderdeel van de communicatiestrategie van Topcon. Om de meerwaarde van een product of systeem te beoordelen, heb je namelijk context nodig.
testimonial
Productvideo’s geven de verdiepende, inhoudelijke informatie die klanten in de aankoopfase nodig hebben om over te gaan tot aankoop. In deze video’s draait het om de vraag: hoe wordt mijn werk beter/efficiënter/goedkoper door dit product? Oftewel: What’s in for me?
Om klanten ook na aankoop te faciliteren, zet Topcon supportvideo’s in: verdiepende video’s die laten zien hoe een bepaald product werkt.

Deze klantgerichte salesvideo triggert en raakt inhoudelijke thema’s aan, zonder té veel de diepte in te duiken. Door de snelle, overstijgende insteek, is de film breed inzetbaar.
Topcon gebruikt deze video on- en offline in de bewustwordingsfase en aankoopfase voor klanten in verschillende sectoren. Ook hier draait het om de centrale vraag die (potentiële) klanten hebben: What’s in it for me?

3D technologie is een belangrijk product van Topcon. Om de meerwaarde van deze technologie in de praktijk te visualiseren, schakelen we tussen videobeelden en 3D. De titels in beeld geven de USP’s weer.
Net als in andere video’s van Topcon werken we met authentieke storytelling. Een gebruiker vertelt over zijn ervaring met het product in de praktijk.
Topcon is topspeler in drone- en datatechnologie. In deze productvideo ziet de klant het product in actie. Zo zoomen we in op het Topcon product én het Topcon dataverwerkingsproces.
De producten van Topcon maken werkprocessen veiliger, beter, efficiënter en duurzamer. In deze video illustreren we dat aan de hand van een project op Brussel Zaventem.
Op een belangrijke landingsbaan op Brussel Zaventem vliegen de vliegtuigen af en aan. De uitvoerder vertelt over zijn positieve ervaring met Smoothride, een Topcon workflow.

Tevreden klanten zijn de beste ambassadeurs voor je product. In deze testimonial vertellen gebruikers over hun positieve ervaring met dronetechnologie (Falcon 8). Deze vorm past goed bij de storytelling-insteek van Topcon. De doelgroep ziet het product in actie en ziet de voordelen.

Een beurs is hét moment om te laten zien wat je in huis hebt. In deze compilatie zie je dat we kiezen voor triggerende, aantrekkelijke en relevante beelden. Tijdens een beurs worden mensen overladen met informatie. Direct de aandacht pakken dus! In deze video zie je hoe dat eruitziet.
Een serie aan support video’s beantwoord direct alle FAQ vragen. Deze dwarsdoorsnede geeft direct een betrouwbare indruk van de enorme slagkracht die achter een organisatie als Topcon schuilgaat. Voor iedere discipline is er een ervaren team dat klaar staat om jou te helpen.

Korte, sterke quotes trekken de aandacht op social media. Ideaal om in te zetten in de bewustwordings- en aankoopfase! Als het even kan, halen we méér uit het materiaal. Onze editor selecteert quotes voor een uitgebreide video én voor korte video’s.

Een ijzersterk beeld + relevante tekst. Tijdens het spotten kijkt onze editor direct naar triggerende beelden voor social. Zo zorgen we voor Topcon en andere klanten voor een breed palet consistente, complementaire uitingen.
Harde feiten zijn een sterk middel om geïnteresseerden te beïnvloeden. Bij de selectie van uitgebreidere video’s selecteren we de sterkste beelden. Deze vullen we aan met indrukwekkende realistische en getallen. Een voorbeeld zie je hiernaast.

Door een boodschap te segmenteren creëer je persoonlijke communicatie. De effectiviteit van een marktgerichte video draait om het tonen van bewijslast van de expertise binnen een bepaalde markt.
Denk aan video’s die gaan over projecten, producten en ondersteunende social content. Topcon vertelt hoe zij het hebben aangepakt, hoe het werkt en waar hun kennis aan bijdraagt. Op deze manier bewijzen ze keer op keer dat ze blijven innoveren.

Door een boodschap te segmenteren creëer je persoonlijke communicatie. De effectiviteit van een marktgerichte video draait om het tonen van bewijslast van de expertise binnen een bepaalde markt.
Denk aan video’s die gaan over projecten, producten en ondersteunende social content. Topcon vertelt hoe zij het hebben aangepakt, hoe het werkt en waar hun kennis aan bijdraagt. Op deze manier bewijzen ze keer op keer dat ze blijven innoveren.
Door een boodschap te segmenteren creëer je persoonlijke communicatie. De effectiviteit van een marktgerichte video draait om het tonen van bewijslast van de expertise binnen een bepaalde markt.
Denk aan video’s die gaan over projecten, producten en ondersteunende social content. Topcon vertelt hoe zij het hebben aangepakt, hoe het werkt en waar hun kennis aan bijdraagt. Op deze manier bewijzen ze keer op keer dat ze blijven innoveren.

Door een boodschap te segmenteren creëer je persoonlijke communicatie. De effectiviteit van een marktgerichte video draait om het tonen van bewijslast van de expertise binnen een bepaalde markt.
Denk aan video’s die gaan over projecten, producten en ondersteunende social content. Topcon vertelt hoe zij het hebben aangepakt, hoe het werkt en waar hun kennis aan bijdraagt. Op deze manier bewijzen ze keer op keer dat ze blijven innoveren.
Door een boodschap te segmenteren creëer je persoonlijke communicatie. De effectiviteit van een marktgerichte video draait om het tonen van bewijslast van de expertise binnen een bepaalde markt.
Denk aan video’s die gaan over projecten, producten en ondersteunende social content. Topcon vertelt hoe zij het hebben aangepakt, hoe het werkt en waar hun kennis aan bijdraagt. Op deze manier bewijzen ze keer op keer dat ze blijven innoveren.

Door een boodschap te segmenteren creëer je persoonlijke communicatie. De effectiviteit van een marktgerichte video draait om het tonen van bewijslast van de expertise binnen een bepaalde markt.
Denk aan video’s die gaan over projecten, producten en ondersteunende social content. Topcon vertelt hoe zij het hebben aangepakt, hoe het werkt en waar hun kennis aan bijdraagt. Op deze manier bewijzen ze keer op keer dat ze blijven innoveren.

Door een boodschap te segmenteren creëer je persoonlijke communicatie. De effectiviteit van een marktgerichte video draait om het tonen van bewijslast van de expertise binnen een bepaalde markt.
Denk aan video’s die gaan over projecten, producten en ondersteunende social content. Topcon vertelt hoe zij het hebben aangepakt, hoe het werkt en waar hun kennis aan bijdraagt. Op deze manier bewijzen ze keer op keer dat ze blijven innoveren.
Om aan te sluiten bij de verschillende informatiebehoeften van (potentiële) werknemers, maken we verschillende video’s. Denk aan wervingsvideo’s, vacaturevideo’s, motivatievideo’s, portretvideo’s etc. Hoewel de vorm en het doel verschilt, hebben ze een ding gemeen: ze zijn een reflectie van de bedrijfscultuur.

Een effectieve wervingsvideo raakt mensen op verschillende niveaus. Naast het meer feitelijke wat en hoe, gaat de video in op het waarom van Topcon. Door in te gaan op intrinsieke drijfveren, spreken we potentiële kandidaten met gedeelde waarden aan – de mensen die zouden kunnen passen bij Topcon.
Deze video was onderdeel van een bredere aanpak om medewerkers te empoweren tijdens de pandemie. Door in te zoomen en uit te zoomen, tonen we de kijker letterlijk een breder perspectief. Beeldtaal en boodschap sluiten aan bij de waarden van Topcon: maatschappelijk betrokken, oplossingsgericht en innovatief.
Vanuit het persoonlijke perspectief van Tim van der Leck geven we een beeld van Topcon als werkgever. Tim is accountmanager precisielandbouw. Hij vertelt over zijn fascinatie voor grote machines.
Omdat medewerkers die op hun plek zitten vaak de waarden van de organisatie delen, wordt duidelijk waar het bedrijf voor staat. De persoonlijke, ervaren realiteit maakt de informatie authentiek en interessant.

Medewerker Philippe Grevendonck vertelt bevlogen over zijn werk bij Topcon. Hij is Key Account & Project Development Manager in de Benelux.
Omdat medewerkers die op hun plek zitten vaak de waarden van de organisatie delen, wordt duidelijk waar het bedrijf voor staat. De persoonlijke, ervaren realiteit maakt de informatie authentiek en interessant.
Topcon Positioning is een groot internationaal bedrijf met honderden medewerkers. Die óók nog voor verschillende bedrijfstakken werken. Deze video is onderdeel van een bredere onboarding en maakt nieuwe medewerkers vertrouwd met de bedrijfsstructuur en de waarden van Topcon. Zo worden nieuwe collega’s snel ‘part of the familly’!
Topcon Agriculture is een grote bedrijfstak van Topcon. Deze video is onderdeel van een bredere onboarding waarin nieuwe medewerkers vertrouwd raken met de bedrijfsstructuur en de waarden van Topcon. Zo worden nieuwe collega’s snel ‘part of the familly’!
Omdat Topcon de video’s op verschillende niveaus wilde inzetten, maakten we verschillende edits uit het materiaal.


Topcon is een topspeler in de precisielandbouw. Hun innovatieve oplossingen brengen boeren én de sector vooruit. Met verschillende formats lichten we de USP’s van de producten uit. Soms alleen met beeld en titels, soms door een eindgebruiker aan het woord te laten, soms met een voice-over.
Met Artemis Zaaibestuurder kunnen boeren het maximale uit hun grond halen. Om de waarde van dit specifieke product te belichten, laten we de eindgebruiker en de verkoopspecialist aan het woord. Zo laten we zien dat Topcon een fullservice bedrijf is dat meedenkt met de gebruiker en zijn behoeftes.
Agrarische familiebedrijven zijn steeds meer datagestuurd. In deze video laten we de kracht van een Topcon data-oplossing in de praktijk zien. Een boer, een agronomist en een productspecialist vertellen hoe ze de resultaten op een Ierse boerderij zagen verbeteren dankzij nieuwe technologie.
Cavazzini is een vooruitstrevend agrarische landbouw- en loonwerkbedrijf in Noord-Italië. Om voor zichzelf en hun klanten de beste gewasopbrengst te realiseren, maken ze gebruik van Topcon technologie. Door de CEO en de operator aan het woord te laten, geven we een authentiek en relevant beeld van waarde van het product.

Dankzij Topcon technologie haalt agrarische speler Cerfontaine het maximale uit het land. De medewerkers zien exact waar, wanneer en hoeveel ze moeten bemesten. CEO Daniël Cerfontaine en operator Bruce Zondag vertellen over de kracht van data. Naast productspecifieke voordelen komt in deze video de waarde van partnership naar voren.
Voor social media werken vlotte opsommingen vaak goed. In deze video vertelt Topcon accountmanager Tim van der Leck in vijf punten waarom Artemis Zaaibestuurder dé oplossing is voor boeren die het maximale uit hun land willen halen.
plan van aanpak
Door de jaren heen is de aanpak regelmatig veranderd. De basis principes echter hetzelfde gebleven. Hoe maken we zo efficiënt mogelijke visuele content dat bijdraagt aan de customer- / employer- / event journey.

wat gaan we wanneer maken
Het contentplan van Topcon is net wat complexer dan de gemiddelde opdracht die we doen. Het is vooral veel en verschillende per land en continent. Juist omdat we voorafgaand aan opnamedagen weten wat we nodig hebben, maakt dat we heel efficiënt zijn in de montage.

hoe gaat het er uitzien?
Het beeldconcept bedachten we in 2014, maar in de loop van de jaren werd dit steeds verder uitgebreid. De grootste wijziging volgde toen we naar Infra ook Agricultuur in EMEA gingen bedienen. Een update van het beeldconcept maakten dat beide divisies zichtbaarder één geheel werden.

informeren en afstemmen
Iedere opnamedag wordt zorgvuldig voorbereid. Soms wel 6 maanden van te voren. Zo weet iedereen wat er opgehaald gaat worden, wat er van hem/haar verwacht wordt en doorleven we alvast alle uitdagingen die we tegen kunnen gaan komen tijdens een opnamedag.

alle content staat klaar
Naast kwalitatief goed beeldmateriaal is een groot deel van onze ontzorging de infrastructuur van planning, opslag, vertalingen, administratieve handelingen. Kun jij je voorstellen wat de impact is van honderden foto’s, video’s, animaties in 6 talen gedurende 10 jaar samenwerking?

Benieuwd wat we voor
jullie kunnen doen?
maak een afspraak, bespreek je doelen
en wij benoemen wat mogelijk is