KLINGER The Netherlands

casestudy

KLINGER The Netherlands

Introductie samenwerking
Samenwerking met

KLINGER The
Netherlands

Vanuit een serie van opnamedagen maakten we alle visuele content voor online en offline uitingen. Het resultaat is een efficiënt productieproces, lagere kosten en overal dezelfde uitstraling.

Samen met Melissa Lion, marketing manager KLINGER The Netherlands, geven we inzichten in de uitdagingen en successen. Wat ging er in één keer goed en waar hebben we van geleerd.

Bedrijfsfilm
Bedrijfsfilm

eerlijk verhaal

De bedrijfsfilm laat een eerlijk beeld zien van ruwe en industriële omgevingen, waarin KLINGER als georganiseerde kennispartner optreedt.

Recruitment campagne
Recruitment

campagne

In de recruitment campagne ligt de focus op het team. Op welke afdeling je ook werkt, bij Klinger hoor je er bij. Ervaren professionals werken samen met de nieuwe generatie.

Fabrieksimpressie
Fabrieksimpressie

kijk in de keuken

Met close-ups brengen we de kijker dicht bij de processen en kunnen ze zelf de kwaliteit van Klingers producten ervaren. De expliciet belangrijke USP’s zijn met graphics verweven in de video.

Spelen
Case study’s
Case study

bewijs
voering

Deze content draait om samenwerking, en dit is de reden waarom de shots focussen op mensen die samen interactie hebben. We laten de klant aan het woord, en laten zien hoe KLINGER per klant de expertise en specialismen in huis heeft.

Product content
Productvideo

informatie overdracht

Er is gekozen voor een studiosetting waarin de producten op beeld goed uitkomen. Zo kunnen we technische USP’s delen, zonder te veel afleiding. Er is hierbij ook rekening gehouden met schaalbaarheid.

Social content
Social content

uniforme uitstraling

Bij alle opnamedagen hebben we ook content geschoten dat interessant is voor social media. Andere formaten (9:16 | 4:5 | 1:1), ondertiteling, maar altijd met dezelfde look-and-feel.

testimonial

Website
Website

Visueel en inhoudelijk

De visuele content, in de vorm van stills, animaties en korte video’s, is verwerkt op vrijwel alle pagina’s van de website. Hierdoor laat KLINGER een sterkere identiteit zien.

go Goat - visualisatie website KLINGER The Netherlands
Presentaties
Presentaties

van tekst naar beeld

Presentaties bestonden voornamelijk uit tekst. Dit consumeert minder makkelijker voor de ontvanger. Vanuit de beelddatabank kan KLINGER nu visuele content kiezen.

YouTube
YouTube

video portfolio

KLINGER heeft een praktisch ingericht YouTube-kanaal. Hier staan de video’s gestald om op andere plekken getoond te worden. Er is geen actieve promotie van of naar dit kanaal.

Videobrochure
Videobrochure

bereik vergroten

Het is voor KLINGER belangrijk een specifieke doelgroep te bereiken. We hebben de bedrijfsfilm hergebruikt voor videobrochure. De technische beperkingen van dit medium opgevangen door te tweaken aan geluid en bestandsgrootte.

go Goat - KLINGER - videobrochure
Linkedin
Linkedin

belangrijk kanaal

Naast persoonlijke communicatie is LinkedIn het belangrijkste kanaal. Hier worden zowel post geplaatst als betaalde campagnes op toegepast met content uit de beelddatabank.

Instagram
Instagram

Afwijkend formaat

KLINGER zet voor onder andere recruitment-campagne speciale reels van 9:16 en maximaal 20 seconden in. Evenals gebruiken ze vierkante posts die wij klaar zetten in beelddatabank.

Plan van aanpak
Wat hebben we gedaan

plan van aanpak

Voor het laaghangende fruit zijn er direct enkele opnamedagen gepland. Met het nieuwe beeldmateriaal konden we direct een kwaliteitslag doorvoeren op website, social media en presentaties.

Inmiddels hebben we 8 opnamedagen gehad en begint de beelddatabank zich goed te vullen. Dit betekent dat we steeds meer kleine deliverables uit voorraad kunnen opleveren.

go Goat - Plan van aanpak - strategie half
Contentplan
Contentplan

wat gaan we wanneer maken

Voor het laaghangende fruit zijn er direct enkele opnamedagen gepland. Met het nieuwe beeldmateriaal konden we direct een kwaliteitslag doorvoeren op website, social media en presentaties.

Inmiddels hebben we 8 opnamedagen gehad en begint de beelddatabank zich goed te vullen. Dit betekent dat we steeds meer kleine deliverables uit voorraad kunnen opleveren.

go Goat contentplan leeg
Beeldconcept
Beeldconcept

hoe gaat het er uitzien?

Voor het laaghangende fruit zijn er direct enkele opnamedagen gepland. Met het nieuwe beeldmateriaal konden we direct een kwaliteitslag doorvoeren op website, social media en presentaties.

Inmiddels hebben we 8 opnamedagen gehad en begint de beelddatabank zich goed te vullen. Dit betekent dat we steeds meer kleine deliverables uit voorraad kunnen opleveren.

Tuyn kamer strategie
Opnamedagen
Opnamedagen

informeren en afstemmen

Voor het laaghangende fruit zijn er direct enkele opnamedagen gepland. Met het nieuwe beeldmateriaal konden we direct een kwaliteitslag doorvoeren op website, social media en presentaties.

Inmiddels hebben we 8 opnamedagen gehad en begint de beelddatabank zich goed te vullen. Dit betekent dat we steeds meer kleine deliverables uit voorraad kunnen opleveren.

Tuyn kamer strategie
Beelddatabank
Beelddatabank

alle content staat klaar

Voor het laaghangende fruit zijn er direct enkele opnamedagen gepland. Met het nieuwe beeldmateriaal konden we direct een kwaliteitslag doorvoeren op website, social media en presentaties.

Inmiddels hebben we 8 opnamedagen gehad en begint de beelddatabank zich goed te vullen. Dit betekent dat we steeds meer kleine deliverables uit voorraad kunnen opleveren.

go Goat - Beelddatabank

Benieuwd wat we voor jou kunnen maken?

plan een videocall en je weet het binnen 30 minuten

go Goat - serious content studio voor foto-, videoproducties
Maak een
afspraak

Plan de videocall wanneer het jou uitkomt.

Stel je
vraag

Laat een bericht achter.